Θα εκτιμηθούν οι σαφείς και ξεκάθαρες δεσμεύσεις. Στις ερωτήσεις που έχουν επιλογές Ναί/Όχι, υπάρχει επίσης η επιλογή "Άλλο" ή "Other" στην οποία μπορείτε να γράψετε την απάντησή σας με μια σύντομη διευκρίνηση (μιας γραμμής).
Αναφέρετε όσο πιο συνοπτικά μπορείτε τον σχεδιασμό και το πρόγραμμά σας που αφορά την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και συγκεκριμένα την χρήση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης, σύμφωνα με το πλαίσιο που έχετε διαμορφώσει με τις υπόλοιπες απαντήσεις σας.
Αντιγράφουμε δύο σχετικά σημεία από την εκλογική διακήρυξή μας: α) Σχεδιασμός και μέτρα για την βελτίωση της κινητικότητας και ιδιαίτερα της «ήπιας» στην πόλη για όλους τους κατοίκους χωρίς αποκλεισμούς, ενάντια στη χρήση του Ι.Χ. Σε συνδυασμό με ένα δίκτυο πρασίνου απαιτείται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων με ταυτόχρονη ενίσχυση της (προβληματικής έως ανύπαρκτης μέχρι σήμερα) δημόσιας-δημοτικής συγκοινωνίας για την αναβάθμιση της ποιότητας των μετακινήσεων.
και β) Άρση του αποκλεισμού της πρόσβασης στο δημόσιο χώρο και στις δημοτικές εγκαταστάσεις εμποδιζόμενων ατόμων όπως κινητικά ανάπηρων χρηστών αναπηρικού αμαξιδίου, τυφλών, ηλικιωμένων με δυσκολία στη βάδιση, μανάδων με μικρά παιδιά, δηλαδή ένα σεβαστό ποσοστό του πληθυσμού που ζει και κινείται στις γειτονιές του Ζωγράφου. Να πάψει ο δήμος Ζωγράφου να αποτελεί έναν από τους πιο απροσπέλαστους δήμους της χώρας. Εξασφάλιση προσβασιμότητας πεζοδρομίων, δρόμων δημοτικών χώρων, κλίση ραμπών, επαρκείς θέσεις πάρκινγκ αναπήρων, ζώνες όδευσης τυφλών και πεζών.
για την δημόσια υγεία | Πολύ |
για την μείωση της ρύπανσης και την ηχορύπανσης | Πολύ |
για την ποιότητα ζωής στην πόλη | Πάρα πολύ |
για την οικονομία | Μέτρια |
για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής | Μέτρια |
Ναί
Δεν υπάρχει ΣΒΑΚ
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας γίνεται κάθε χρόνο στις 16-22 Σεπτεμβρίου. http://www.mobilityweek.eu/
Δεσμευόμαστε να προάγουμε τη χρήση του ποδηλάτου και των εναλλακτικών του ΙΧ μέσων μαζικής μεταφοράς και μετακίνησης. Έχουμε ισχυρές επιφυλάξεις και αντιρρήσεις για τις πολιτικές της ΕΕ γενικά στα ζητήματα διαχείρισης του χώρου και για τις "ευρωπαϊκές μέρες" ή "εβδομάδες". Ό,τι θετικό μπορεί να προκύψει και από εκεί θα το αξιοποιήσουμε με επίγνωση ότι η γενική στόχευση αυτών των θεσμών απέχει από το όραμά μας για την πόλη και την κοινωνία μας ευρύτερα.
Είναι θετικό μέτρο γενικά, αλλά θέλει ειδική μελέτη επειδή η γεωμορφολογία του δήμου δεν είναι κατάλληλη για ευρεία χρήση ποδηλάτου από ένα σημείο και πάνω λόγω της ανηφορικής κλίσης του εδάφους. Για αυτό πιστεύουμε στη συνδυασμένη μετακίνηση με μέσα διαφορετικά από το ΙΧ (ΜΜΜ, δημοτική συγκοινωνία, ποδήλατο). Το ποδήλατο μπορεί και πρέπει να ενταχθεί στο δίκτυο ΜΜΜ, με βασική προϋπόθεση φυσικά την ανάπτυξη και ενίσχυση δικτύου δημοτικής συγκοινωνίας ειδικά της οριζόντιας διασύνδεσης εντός του Ζωγράφου και κυρίως στις γειτονιές με ανηφορική κλίση (π.χ. εσωτερική σύνδεση Άνω Ιλισίων με Άνω Ζωγράφου και Γουδί).
Θα προτιμούσαμε να πούμε ότι δεσμευόμαστε να αντιμετωπίσουμε συνολικά το ζήτημα των μεταφορών και της συγκοινωνίας εντός του δήμου με μία ματιά που προάγει τα εναλλακτικά του ΙΧ μέσα (δημοτική συγκοινωνία, παρότρυνση για χρήση ΜΜΜ, ποδήλατο, βάδισμα για κοντινές αποστάσεις). Είναι σημαντική προτεραιότητα για εμάς και τη μάχη για αυτά τη δώσαμε και στην περίοδο 2009-11 που εναντιωθήκαμε στην οικοδόμηση 6 υπόγειων γκαράζ για πάρκινγκ στο δήμο μας από το δήμαρχο κ.Καζάκο. Το μόνο αποτέλεσμά τους θα ήταν η τόνωση της κίνησης ΙΧ και η περαιτέρω παρότρυνση της χρήσης τους, όπως δείχνουν οι συγκοινωνιακές μελέτες σε τέτοιες περιπτώσεις. Έτσι και τώρα πιστεύουμε ότι η ποιότητα ζωής και κίνησης στην πόλη θέλει καλλιέργεια άλλης κουλτούρας μετακίνησης και φυσικά κατάλληλων υποδομών που να την προάγουν (ΜΜΜ, δημοτική συγκοινωνία, ποδηλατοδρόμων).
Μπορεί, με τους περιορισμούς που αναφέραμε για τη γεωμορφολογία της που μπορούν να αντιμετωπιστούν με κουλτούρα και πολιτικές συνδυασμένης μετακίνησης με μέσα εναλλακτικά των ΙΧ.
Πολύ
Ναί
Θα προωθήσετε τον τελικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των προβλέψεων του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής (ΡΣΑ, Νόμος 4277/2014) για το ποδήλατο;
Το αρχικό προσχέδιο για ένα νέο ΡΣΑ του 2011 είχε σημαντικά θετικά στοιχεία. Όμως αποσύρθηκε και αντικαταστάθηκε από ένα κακέκτυπο που αποτελεί τελικά το νόμο του 2014. Έχουμε ισχυρές επιφυλάξεις για σημεία του όπως και για τα μέσα και μέτρα που προτείνει ακόμα και σε ορθούς στόχους. Τα μέσα, όμως, για την επίτευξη στόχων, που αφορούν στην επέκταση και αναβάθμιση της δημόσιας συγκοινωνίας, στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου μέσω της αναβάθμισης και της επέκτασης του δικτύου κίνησης πεζών και ποδηλάτων, στην πολιτική στάθμευσης και την αναβάθμιση των υπεραστικών μεταφορικών υποδομών, χαρακτηρίζονται από σοβαρές ανεπάρκειες. Οι περικοπές στη δημόσια συγκοινωνία και η έλλειψη σύνδεσης πολλών τερματικών σταθμών του μετρό με δημόσια μέσα μεταφοράς, πλήττουν τις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες, ενώ δεν υπάρχει πρόνοια γι’ αυτούς που αδυνατούν να καλύψουν το κόστος μετακίνησης. Τα δίκτυα ποδηλατόδρομων δεν έχουν υλοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό, ενώ οι περισσότερες πεζοδρομήσεις δεν συγκροτούν δίκτυα πεζών. Θα στηρίξουμε ό,τι θετικό μπορεί να γίνει αλλά το γενικό πλαίσιο του σχεδιασμού προάγει άλλες προτεραιότητες (πόλοι ανάπτυξης, Αθήνα ως διεθνές μητροπολιτικό κέντρο κλπ.).
Θα προωθήσετε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση υποδομών ποδηλατικής μετακίνησης κατά προτεραιότητα σε όσες διαδρομές υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και παράλληλα οι συνθήκες το επιτρέπουν;
Ναί
Θα υλοποιήσετε και άλλα προγράμματα για την προώθηση του ποδηλάτου;
Ναί
Αν και η κύρια ευθύνη για τη ρύπανση και την κλιματική αλλαγή που προκύπτει ανθρωπογενώς ανήκει σε μεγάλες ρυπογόνες παραγωγικές δραστηριότητες θα κάνουμε ό,τι περνά και από το χέρι μας σε σχέση με ζητήματα που αφορούν τις καταναλώσεις και τους ρύπους που προκύπτουν από δημοτικές λειτουργίες. Είναι όμως και λίγο αυταπάτη να πιστεύει κανείς ότι έτσι ή μόνο με μέτρα προσωπικού περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας θα αντιμετωπιστεί ένα ζήτημα που οφείλεται κυρίως στις μεγάλες, ρυπογόνες και ενεργοβόρες παραγωγικές δραστηριότητες που γενικά μένουν στο απυρόβλητο ή σχετικοποιείται η ευθύνη τους για τον πολύ απλό λόγο ότι αποφέρουν τεράστια κέρδη. Εμείς λέμε πολύ απλά "οι άνθρωποι πάνω από τα κέρδη" και για αυτό ως κάτοικοι και δήμος θα προσφέρουμε μεγάλη υπηρεσία αν καλλιεργήσουμε σημαντικά κυρίως αυτή τη συνείδηση και αγωνιστούμε από αυτή τη σκοπιά για μία πιο οικολογική και περιβαλλοντική ανθρώπινη δραστηριότητα.