Θα εκτιμηθούν οι σαφείς και ξεκάθαρες δεσμεύσεις. Στις ερωτήσεις που έχουν επιλογές Ναί/Όχι, υπάρχει επίσης η επιλογή "Άλλο" ή "Other" στην οποία μπορείτε να γράψετε την απάντησή σας με μια σύντομη διευκρίνηση (μιας γραμμής).
Αναφέρετε όσο πιο συνοπτικά μπορείτε τον σχεδιασμό και το πρόγραμμά σας που αφορά την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και συγκεκριμένα την χρήση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης, σύμφωνα με το πλαίσιο που έχετε διαμορφώσει με τις υπόλοιπες απαντήσεις σας.
Το πρόγραμμα μας για τη βιώσιμη κινητικότητα βρίσκεται στο https://metonnikita.gr/theseis/#sigkinonies.
για την δημόσια υγεία | Πάρα πολύ |
για την μείωση της ρύπανσης και την ηχορύπανσης | Πάρα πολύ |
για την ποιότητα ζωής στην πόλη | Πάρα πολύ |
για την οικονομία | Πάρα πολύ |
για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής | Πάρα πολύ |
Η Βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί βασικό άξονα της πολιτικής της παράταξης μας. Η μία από τις τρεις παρατάξεις του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου οι οποίες στηρίζουν το Νικήτα Κανάκη ως επόμενο δήμαρχο, έθεσε αυτό ως προϋπόθεση της συμμετοχής της. Η πρώτη θεματική εκδήλωση μας, είχε θέμα τη βιώσιμη κινητικότητα και το περιβάλλον κι
Άμεση προτεραιότητα αποτελεί η εκπόνηση ενός πραγματικού Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας, στο οποίο θα ιεραρχηθουν οι ανάγκες και οι δυνατότητες. Στον δήμο μας έχει εκπονηθεί Υπηρεσία Βιώσιμης Κινητικότητας, η οποία έχει κυρίως συγκοινωνιακά χαρακτηριστικά, λόγω ελλιπων προδιαγραφών. Η Υπηρεσία αυτή, έχει χαρακτηριστικά κυρίως συγκοινωνιακης μελέτης. Θεωρούμε ότι οι προτάσεις της για τους πεζούς, το ποδήλατο και τα ΜΜΜ είναι ανεπαρκείς και πρέπει να συμπληρωθούν. Ενδεικτικά προτείνει κατά προτεραιότητα την δημιουργία ποδηλατόδρομου σε δρόμο με ελάχιστη κυκλοφορία, στα όρια της πόλης προς τον Υμηττό, ενώ δεν προτείνει κάποιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων (ίσως σε συνδυασμό με χώρος πεζών) στις κεντρικές περιοχές.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας γίνεται κάθε χρόνο στις 16-22 Σεπτεμβρίου. http://www.mobilityweek.eu/
Δεσμευομαστε για ουσιαστική και συνεχή συμμετοχή. Ο δήμος μας ήδη συμμετέχει, αλλά η συμμετοχή εξαντλείται σε γιορτουλα, χωρίς συνεχή προσπάθεια με συγκεκριμένο στόχο, όπως απαιτεί η πραγματική Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Πάντως, το ποιο ενδιαφέρον που γίνεται με το τώρα είναι η ποδηλατοπορεία με συμμετοχή παιδιών.
Αυτό αποτελεί θέμα το οποίο θα διευκρινιστεί πλήρως στο πραγυ ΣΒΑΚ, το οποίο σκοπεύουμε να εκπονησουμε άμεσα. Σε αυτό θα αξιολογηθούν οι σχετικές προτάσεις τις οποίες έχουμε κάνει. Ενδεικτικά: η οδός Ευτέρπης η οποία βρίσκεται σε κεντρικη περιοχή Χολαργού και Παπάγου να γίνει τουλάχιστον ήπιας κυκλοφορίας, από τα σχολεία και τους αθλητικούς χώρους του λόφου Τσακου στο Χολαργό έως το Γυμνάσιο- Λύκειο Παπάγου, διεύρυνση των πεζοδρομίων σε βάρος του οδοστρώματος σε Σαρανταπόρου, Ξανθίππου κλπ (με διατήρηση της κυκλοφοριακής λειτουργίας και της στάθμευσης) κ.α.
Προς το παρόν αυτό δεν έχει καθοριστεί σαφώς. Αναγνωριζουμε ότι είναι αναγκαία η συνεχής στήριξη της προσπάθειας προς μια πόλη για πεζούς ποδήλατο και μέσα δημόσιας μεταφοράς. Επομένως είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί λόγω της κεντρικής σημασίας της Βιώσιμη Κινητικότητας στο πρόγραμμα μας.
Η πόλη μας έχει σε μεγάλη έκταση λοφώδες ανάγλυφο, αλλά ήπιων κλίσεων. Επομένως για την ανάπτυξη του ποδηλάτου χρειάζεται η ενημέρωση των πολιτών για τις δυνατότητές που υπάρχουν (τα σύγχρονα ποδήλατα δεν απαιτούν ιδιαίτερες σωματικές ικανότητες για τις κλίσεις στη περιοχή μας), σταδιακή βελτίωση των εύκολων και ασφαλών διαδρομών, υποδομές έναντι κλοπής κλπ.
Βραχυχρόνια λίγο (10 %). Θεωρούμε ότι χρειάζεται συνεχής μακροχρόνια προσπάθεια. Η κοινωνική τάση είναι φιλική προς το ποδήλατο, επομένως ελπίζουμε μακροχρόνια σε περισσότερο ποδήλατο.
Οπωσδήποτε. Αποτελεί συστατικό στοιχείο του πραγματικού ΣΒΑΚ το οποίο θα εκπονησουμε.
Θα προωθήσετε τον τελικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των προβλέψεων του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής (ΡΣΑ, Νόμος 4277/2014) για το ποδήλατο;
Προφανώς αφού σκοπεύουμε σε τοπικά δίκτυα συνδεδεμένα με μητροπολιτικό. Θεωρούμε θετικό το ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι του Δήμου Αθηναίων στηρίζουν την ολοκλήρωση του μητροπολιτικού δικτύου ποδηλατοδρόμων.
Θα προωθήσετε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση υποδομών ποδηλατικής μετακίνησης κατά προτεραιότητα σε όσες διαδρομές υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και παράλληλα οι συνθήκες το επιτρέπουν;
Συγκεκριμένο βραχυπροθεσμο και μεσοπροθεσμο σχεδιασμό θα δώσει το πραγματικό ΣΒΑΚ. Αποβλέπουμε αρχικά σε λύσεις με μικρό κόστος και μεγάλο αποτέλεσμα, οι οποίες θα είναι δυνατό να εξυπηρετήσουν ταχύτερα μεγάλες περιοχές.
Θα υλοποιήσετε και άλλα προγράμματα για την προώθηση του ποδηλάτου;
Υπάρχουν ήδη ιδέες για κοινόχρηστα ποδήλατα από το απόθεμα ποδηλάτων των δημοτών που δεν χρησιμοπουνται. Θα ζητήσουμε προτάσεις από τημ ομάδα ποδηλατών του δήμου, αλλά και οποιουδήποτε φορέα ποδηλάτων ενδιαφερθεί να στηρίξει τις προσπάθειες μας.
Ναί